kan han menat router?
fast jag tror nog dom e disablade iaf..
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
9 svar · 411 visningar · startad av NisseF
Jag pratade med en och han sa att det fanns hubbar i Nokia modemet finns detta, men då fattar jag inte vart man ska stoppa in sladdarna någonstans för det finns ju ingen stans att stoppa in dem.
kan han menat router?
fast jag tror nog dom e disablade iaf..
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
Jag vet inte, men det jag vill göra är att dela min ADSL anslutning på två datorer, någon som har någon annan bra lösning på problemet?
Sök här eller i Windows-forumet så hittar du en mängd trådar om det. :)
Tack Rickard.
Någon som har något att säga om denna router?http://www.dustin.se/shopping/dustin/Dacsa_Product_Details.asp?PRODUCT_ ID=5010 027264&Shopper=A051A13D65AF4F609B1E753EAD7ADF75&GUEST=True
[Redigerat av NisseF den 23 jul 2001]
annars kan du ju lösa det med en mjukvaru-lösning...
Använd windows 2000 internet connection sharing, den e bra!
eller ännu bättre: installera linux på en gammal burk och använd den som både firewall och gateway.
NisseF, jag har hört mycket gott om den, men jag har inte prövat den själv. :)
Har testat D-Link's snabbt och det var riktig "plug and play" :)
Man kopplar TP-kabeln från adsl-modemet till ingången på burken och dator till en av dom andra, burken får sina ip-inställningar från adsl-nätet och datorn sina från burken.
Som sagt, den var trevlig att testa, men nu kör jag med en gammal pc med Linux på, då kan jag ha den både som brandvägg och server för mitt nätverk (apache-, dns- , dhcp- och samba-server).
//GunnarD
------------------
If you can't convince them, confuse them.
D-linken fungerar bra för surfning men den lämpar sig INTE för spel över Internet. (för få sessioner)
------------------
"signatur"
D-link hade i vart fall tidigare problem med säkerheten och var extremt sårbar för brute-force-attacker, men det antar jag att dom fixat i de senare versionerna.
Som dom andra skriver så är en gammal PC med Linux också ett alternativ, nackdelen är att det är krångligare för en ovan, fördelarna är att man lär sig att konfa Linux, att du kan köra flera tjänster och att du får bättre kontroll.
------------------
"To iterate is human, to recurse, divine" - L. Peter Deutch