Hemma har jag en windows2000-burk som står på hela dagarna. I den har jag två nätkort: ett till comhem-modemet och ett till min hub. När klienten har varit avstängd en natt har jag tyvärr problem att ansluta till intranätet. Jag kan inte ens pinga det interna nätkortet i server-datorn. Om jag går in i win2k-burken och går in och kollar inställningarna för kortet och klickar ok då går det igång. Men detta är ganska jobbigt eftersom jag bara har en skärm och win2k-burken är en bit bort...
Jag använder annars remote administrator för att komma åt program och inställningar. Det är jobbigt att släpa skärmen fram och tillbaka när det blir fel =)
Nätverkskortet är ett Realtek (kanske inte det bästa märket =/)
Hjälper det inte ens om du väntar en liten stund så att klienten och servern får känna av varandra? Det kan ju ta en stund ibland innan det blir uppdaterat menar jag.
Jag skulle misstänka att kortet är trasigt. En polare hade samma problem och när vi slutligen bytte till ett nytt men likadant kort så fungerade det :)
------------------ F.Sundström Den som söker skall finna!
Det är inte så att du använder någon "strömspar funktion" liknande de som finns på bärbara datorer, så att windows "stänger" grejor tex. nätverkskort när det inte används...
(känt problem att windows inte kan återstarta ett nic som varit nerstängt)
------------------ Tech Support: "What seems to be the problem?" Customer: "When I change my font sizes, the letters change size."