R Ricki Medlem sedan juni 2000 373 inlägg Frågan 28 dec. 2000 15:44 #1 Tjena,
Är det någon som vet hur man ansluter sig till ett LAN utan en domänserver?
LANET har en hubb...
Jag kör windows 2000 professional.
Jag försökte byta från domän till arbetsgrupp, nu kan jag inte logga in och kommer inte åt datorn, hur löser jag detta?
Tack på förhand
------------------
Hälsningar Ricki
www.ricki.nu
Rikard Medlem sedan dec. 1999 17 055 inlägg Ehh... va? Kan du ta om det där från början och beskriva lite tydligare? :)
R Ricki Medlem sedan juni 2000 373 inlägg Oki... Ledsen för den taskiga förklaringen... :(
Jag ska alltså ansluta till ett LAN som ej har någon server utan använder bara en hubb. Jag kör win2k proffesional.
LANET har en arbetsgrupp som hetr "Workgroup". Jag ändrade från domän till arbetsgrupp och skrev in "Workgroup". Efter omstarten av datorn kunde jag inte logga in, datorn sade att jag hade fel användrnamn och lösenord, och att domänservern var felaktig... hur ska jag göra? Jag kommer inte ens i i datorn/windows....?
Hoppas detta var bättre...
------------------
Hälsningar Ricki
www.ricki.nu
Rikard Medlem sedan dec. 1999 17 055 inlägg Logga in mot din dator - när inloggningsrutan dyker upp - genom att välja ditt datornamn i fältet "domain" istället för den gamla domänen. Som användare skriver Administrator/Administratör och tillhörande lösenord.
R Ricki Medlem sedan juni 2000 373 inlägg Jag har inget fält för domän :(
Och hur loggar man in mot sin egen dator?
------------------
Hälsningar Ricki
www.ricki.nu
Rikard Medlem sedan dec. 1999 17 055 inlägg Starta om datorn, tryck på F8 och välj "Last Known Good". Det borde lösa ditt problem.
R Ricki Medlem sedan juni 2000 373 inlägg hmm, jag har provat det, men det fungerar inte :(
------------------
Hälsningar Ricki
www.ricki.nu
Rikard Medlem sedan dec. 1999 17 055 inlägg Har du lösenordet för administratörskontot lokalt?
R Ricki Medlem sedan juni 2000 373 inlägg Jag har det både lokalt och på en server...
------------------
Hälsningar Ricki
www.ricki.nu
Rikard Medlem sedan dec. 1999 17 055 inlägg Har du prövat att logga in som admin?
Titta i inloggningsrutan, ibland finns det en liten skojig knapp som det står "Mer>>" på. Har du ev. klickat på den?
R Ricki Medlem sedan juni 2000 373 inlägg japp, jag har provat precis allting...
------------------
Hälsningar Ricki
www.ricki.nu
Rikard Medlem sedan dec. 1999 17 055 inlägg Kan du beskriva exakt vad inloggningsrutan innehåller? Varje knapp, varje fält.
R Ricki Medlem sedan juni 2000 373 inlägg Nu håller jag på att installera om skiten, himla bra os när man måste installera om det bara för att man gjort en felinställning x(
Men tackändå för din hjälp...
------------------
Hälsningar Ricki
www.ricki.nu
Rikard Medlem sedan dec. 1999 17 055 inlägg Ricki, det är nog lite orättvist att beskylla operativet för detta. Det går alltid att komma in om man har fysisk access till datorn. :)