SilvioFMedlem sedan juni 2000547 inlägg
Danne V skrev:
Jaha.. jag frågade både BBB och UVTC om detta och fick samma besked från båda: Det går inte att portera mitt abonnemang.
Du kan väl kontakta dom och berätta hur dom ska göra. ;)
Klart som korvspad att det går att portera.
Vid en portering av VoIP så är det oftast så att överlämnande operatör säljer utrustningen till övertagande operatör istället för att, som vid traditionella telefonabonnemang, byta utrustning.
Jag har själv genomfört porteringar mellan BBB och UVTC via BBB's system.
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg
Dryden skrev:
Skicka dem till tråden istället, så kan de få läsa det fem-sex gånger istället. :p
Min erfarenhet är att det går. Som sagt, för mig har det handlat om en knapptryckning eller två om jag inte minns helt fel och jag har inte sett bakomliggande hantering.
SilvioF skrev:
Klart som korvspad att det går att portera.
Vid en portering av VoIP så är det oftast så att överlämnande operatör säljer utrustningen till övertagande operatör istället för att, som vid traditionella telefonabonnemang, byta utrustning.
Jag har själv genomfört porteringar mellan BBB och UVTC via BBB's system.
Jag ringde nu och pratade med UVTC igen om detta. Deras svar är som tidigare: Nej, det går inte att portera mitt abonnemang.
Skäl: Jag har, som jag skrivit tidigare, ingen vanlig analog telefon, utan IP-telefoni. Det innebär att mitt bredband är anslutet via en "hel ledning" och en sådan kan inte porteras, utan man måste fysiskt byta utrustningen.
Så om ingen har super-expert-extra-terrestial-kunskaper om detta och kan belägga UVTC och BBB med att tuta i mig felaktigheter, så hoppas jag att vi nu kan lämna frågan om portering.