japp.
Vet någon om det går att använda ett eget domän/subdomän till Dynamic DNS tjänsten i Dlink routern?
5 svar · 1 583 visningar · startad av haider
Vet någon om det går att använda ett eget domän/subdomän till Dynamic DNS tjänsten i Dlink routern?
japp.
tack stoffe - missade visst svaret.
Det var bra o höra - troligen måste jag göra speciella inställningar på mitt webhotell så jag kan göra subdomänen "tillgänglig" genom routern. Vad för inställningar ska jag titta på då?
edit: Har Binero för övrigt, ifall du också har det och kanske kan leda mig direkt till platsen. Tack :)
edit2: kan se att du kör med DynDNS; är det möjligen så att man gör en länk mellan subdomänen och sitt konto på DynDNS och sen att login/pass går till DynDNS?
Sådär, det löste sig. Hur kunde jag glömma bort Bineros fantastiska service - fick en superb anvisning.
Vad man gör är i princip skapa en ny subdomän under DNS posten och där ange namnet på subdomänen samt datan, alltså IP numret. IP numret hämtar den hos någon DynDNS tjänst, i mitt fall Dlinks DynDns.
Vad jag fortfarande är osäker på är "Host name" i Dlinks adminsida, den som du Stoffe har postat. Vad är den till för? För jag tänkte att username o password torde vara det som min router bryr sig om, och att hostnamnet är bra för mig att känna till eftersom det är den vägen jag tar för att ta mig in på min server.
Det är fullt möjligt att du har ett gäng domäner på ditt dyndns-konto - vilken av dem är det som du ska uppdatera? (Det kan ju tänkas att någon/några av domänerna ska peka mot en annan uppkoppling.) Alltså ska du fylla i den domän du vill uppdatera där
Jaha, coolt!
Danke skön!