webForumDet fria alternativet

Internet har helt plotsligt slutat funka!!!

Nätverk

12 svar · 609 visningar · startad av splasher

Medlem sedan sep. 20097 inlägg
Frågan#1

Hej, jag visste itne riktigt i vilken trad eller var jag skulle skriva det har da jag ar ny har. Hoppas jag inte skrev pa fel plats eller sa.

Jag brukar anvanda min tjejs Internet-sladd for att surfa pa internet samt anvanda skype och liknande. Helt plotsligt for ett ganska bra tag sen sa slutade den helt plotsligt fungera och installerade da om datorn for att se om det skulle hjalpa. Inget har hant. Jag har forsokt med det mesta samt last tradar pa olika forum men inget verkar funka.
Nar jag skriver in anvandarnamn samt losenord ser det ut som om allting ar som vanligt men da och da kommer det upp som en varningsskylt vid internetikonen nere i det hogra hornet. Den kan sedan skiftas till den jordglob (vet inte om detta har nagot med saken att gora.)

Jag anvander Windows Vista pa en dell dator.

Tack sa mycket

Ar glad for alla svar!

Fredrik

Forlat, jag menade saklart att Internet har slutat fungera!!

F

Medlem sedan mars 2009452 inlägg

Hej och välkommen till wF!

Detta är nog inte en cafe-tråd, men någon vänlig admin ser nog till att flytta tråden till rätt låda.

Vad är det för Internet som din flickvän använder? Det finns lite olika varianter...

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Flyttas från Café webForum

Jag ar sa dalig pa sant har!
Men det ar ADSL! Kopplat till ett modem.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Välkommen till webForum.

Jag flyttar tråden (en gång till, till LAN & WAN, då jag misstänker att det är nätverket det är fel på - det känns så på symptomen du beskriver).

Mvh

Okej! Men eftersom det funkar galant utan problem pa hennes dator.
Kan det anda vara natverket det ar fel pa?

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Kan det vara så att din operatör bara tillåter en ipadress åt gången?
Vad har du för operatör?

Jag bor for tillfallet i Japan. Sa jag anvander en operator som heter PLALA.
Jag vet ingenting om den. Kan det vara sa att dom har sparrat mig menar du?

Medlem sedan juni 20014 290 inlägg

Kan vara så att dom bara tillåter att en användare använder uppkopplingen sammtidigt.

Kör ni samtidigt? Prova att vänta någon/några timmar från det att hon slutar köra tills du börja (eller tvärtom).

Vi kor aldrig samtidigt, da vi bara har en sladd.

Vi har provat med det ocksa, samt att stanga av modemet och sadar, men det verkar inte funka! Kanske inte finns sa mycket att gora helt enkelt?

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Har ni testat med en router istället, så routern får IP från leverantören och sedan får ni IP från routern Låter som enklaste lösningen. Mest troligt har de spärrat utdelning av mer än en adress och eftersom era datorer har olika MAC-adresser så skulle de därför ta vars en adress. Det fungerar så hos de flesta operatörer i Sverige.

Hur ordnar man det i sant fall? Ar det enkelt att ordna?

Tack for alla svar!

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)