Hej, jag visste itne riktigt i vilken trad eller var jag skulle skriva det har da jag ar ny har. Hoppas jag inte skrev pa fel plats eller sa.
Jag brukar anvanda min tjejs Internet-sladd for att surfa pa internet samt anvanda skype och liknande. Helt plotsligt for ett ganska bra tag sen sa slutade den helt plotsligt fungera och installerade da om datorn for att se om det skulle hjalpa. Inget har hant. Jag har forsokt med det mesta samt last tradar pa olika forum men inget verkar funka.
Nar jag skriver in anvandarnamn samt losenord ser det ut som om allting ar som vanligt men da och da kommer det upp som en varningsskylt vid internetikonen nere i det hogra hornet. Den kan sedan skiftas till den jordglob (vet inte om detta har nagot med saken att gora.)
Jag bor for tillfallet i Japan. Sa jag anvander en operator som heter PLALA.
Jag vet ingenting om den. Kan det vara sa att dom har sparrat mig menar du?
Har ni testat med en router istället, så routern får IP från leverantören och sedan får ni IP från routern Låter som enklaste lösningen. Mest troligt har de spärrat utdelning av mer än en adress och eftersom era datorer har olika MAC-adresser så skulle de därför ta vars en adress. Det fungerar så hos de flesta operatörer i Sverige.