webForumDet fria alternativet

Dlink dir635 + Trådlöshastighet

Nätverk

3 svar · 458 visningar · startad av webtomten

Medlem sedan apr. 20003 424 inlägg
Frågan#1

Hej!

Jag har en liten fråga som jag hoppa på att jag kanske kan få lite inblick i och ifall det skulle gå att lösa.

Det är så att jag har en internet hastighet på 50/10 kör jag trådat via routern kommer jag upp en ien 49/8-9 men kör jag trådlöst ligger jag bara på ca 7/7-8/8 någon som vet vad detta kan bero på?

Är det routern som är för dålig eller inte? Detta är ju en av dom första modellerna med 3 antenner.

Medlem sedan jan. 2005953 inlägg

Hur långt sitter du från routern? Någon vägg mellan dator och router? 7-8 MBit/s låter väldigt lite för den routern, har en sån själv hemma och kommer upp i betydligt bättre hastigheter.

Var kommer siffrorna ifrån? Är det bredbandskollen, eller något annat?

Medlem sedan apr. 20003 424 inlägg

Jag har testat med att sitta i samma rum och på andra sidan gipsväggen utan någon skillnad.

Ja värdena kommer ifrån bredbandskollen.

Medlem sedan juni 20004 308 inlägg

Det kan vara något som stör (antingen en apparat som egentligen inte skall störa på den frekvensen, eller annan trådlös utrustning), hos dig själv eller en granne i närheten. Det är tyvärr långt ifrån alla miljöer där trådlöst funkar bra. Enklast är att du tar med din utrustning och testar någon annanstanns för att kontrollera om det är ditt wlan som fungerar dåligt, eller om det är något annat som stör.

249 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)