webForumDet fria alternativet

trådlös skrivare DCP 770cw koppla ihop med linksys wrt54gl OMÖJLIGT!?????

Nätverk

3 svar · 911 visningar · startad av Tomas85

Medlem sedan sep. 200370 inlägg
Frågan#1

Hej alla

Är extremt irriterad. Försöker installera min nya trådlösa brother dcp 770cw trådlöst.

Min router är linksys wrt54gl med Tomato firmware.

Jag följt bruksanv. nogrannt. och inget hjälper. Testade secure easy setup FATTAR NOLL. funkar inte det med tomato eller fan är felet.

Kan någon vänlig själ hjälpa mej?

någon som kanske haft samma skrivare

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Ehh, vad är det som inte fungerar då?
Jag hade en polare som hade en sån skrivare och det var inga som helst problem att koppla ihop den med hans Linksys iaf, var dock ingen GL utan en vanlig G har jag för mig (kanske kan ha varit en GS men det tror jag inte) men det borde ju fungera ändå tycker jag.

Jag har testat först att enligt bruksanv. gå in i skrivarens meny välja WAN, sen "secure easy setup" det står tryck på routerns SES-knapp jag trycker på den och sen tryck OK i skrivaren.

Den försöker koppla sen står det kopplingsfel. Jag gör allt till fabriksinstt. och förösker igen att ha skrivren nära INGETINGET hjälper,.

sen testar jag att manuellt skriva in WPA-nyckeln vilket tar jäääävligt lång tid och följer alla instruktioner i skrivaren INGET HJÄLPER kopplingsfel igen

jag har firmware tomato. kan det va där man behöver göra någon inställning? skulle va skitsnällt om du kan fråga din kompis så fort som möjligt e i akut behov av skrivaren hehe.

mkt tacksam för hjälp

den automatiska installeringen funkade inte. Men jag lyckades få igång den manuellt idag, felet var att wpa nyckeln hade gått ut haha

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)