webForumDet fria alternativet

Jag tappar min uppkoppling hela tiden!?!

Nätverk

5 svar · 762 visningar · startad av AndreasC

Medlem sedan mars 20011 964 inlägg
Frågan#1

Har ett störande problem med mitt trådlösa nätverk i hemmet. Har en D-Link DI-524 trådlös router som jag har 2 datorer och ett Wii uppkopplat mot. Alla tre enheterna är trådlöst uppkopplade. Den ena datorn har uppkopplingen strulat på sedan innan men nu är det likadant på den andra datorn och även på Wii.

Problemet är att den trådlösa förbindelsen tappas var 5 minut ungefär. Den är väldigt instabil på samtliga enheter trots att signalstyrkan är mycket hög.

På den bärbara datorn är det likadant oavsett vart i lägenheten jag sitter.

Det har fungerat förut men helt plötsligt har det blivit såhär. Har testat både kanal 1 och 11 men det är samma med båda.

Vad för saker kan göra att det blir såhär? Har en trådlös telefon i huvudjacket, men den har inte orsakat några problem förut.

Har flyttat routern från väggen lite närmare mitten av rummet men det är fortfarande samma problem.

Mycket möjligt att det blev lite bättre. Tror ni det kan hjälpa om jag skaffar en bättre antenn som jag kan koppla till routern, och med en kabel så jag kan ställa routern på ett ställe och antennen på ett annat ställe?

Medlem sedan maj 20033 218 inlägg

Testa sätt ena datorn precis brevid om du har möjlighet.

Medlem sedan dec. 2004736 inlägg

Får du samma problem om du ansluter via kabel?

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Prova att stänga av den trådlösa telefonen och basstationen en längre tid och se om det funkar bättre då.

Med kabel fungerar det helt felfritt. Ska testa plocka bort telefonen och se om jag har en trådbunden telefon jag kan koppla in istället och se om det är där problemet ligger.

Jag har flera nätverk i min närhet men dock är signalen inte så stark på dem, kan de störa ut mitt nätverk?

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)