webForumDet fria alternativet

Streaming

Nätverk

1 svar · 488 visningar · startad av Krug

Medlem sedan maj 200197 inlägg
Frågan#1

Jag vill från en plats fånga en videokamera och stream ut den till ett antal klienter, problemet jag har är att där kameran sitter har jag bara 2Mbit upload och vill därför skicka en ström hem till mig där jag har 10/10 och dela ut den därifrån.

Hur går jag enklast tillväga?

Har testat lite med Windows Media Encoder och fått det till att streama ut, problemet är att det verkar som om jag är tvungen att installera en server version av windows för att använda windows media sevices och fånga upp streamen och sedan dela den vidare.

Är det så att jag blir tvungen att installer en server eller finns det nått smidigare sätt att lösa detta på.

På laptopen jag tar in kameran på kör jag Windows MCE och på datorn hemma har jag XP.

Tack för svar.

Medlem sedan mars 200584 inlägg

Hmmm. är det ens möjligt?

Rätta mig om jag har fel, men om du ändå bara har 2 M/bit från kameran och sedan ska skicka hem till dig, även om du har 100 M/bit spelar det väl ändå ingen roll eftersom 2 M/bits uppkopplingen stryper hastigheten enligt:

Klienten efterfrågan filmsnutten från anslutning B (10M/bit) -->> Anslutning B efterfrågar filmsnutten från anslutning A (2 m/bit) Anslutning A (2m/bit)skickar filmen i all sin hastighet till anslutning B som ändå inte kan skicka vidare till klienten fortare efterssom den aldrig kan ta emot mer än 2 m/bit från anslutning A?

293 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
158 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
158 ms — ändringar (db)