webForumDet fria alternativet

Problem med 3Com wlan router...

Nätverk

3 svar · 483 visningar · startad av Smultron

Medlem sedan juli 2002423 inlägg
Frågan#1

Har haft problem med min router ett tag.

Det hela började med att Comhem strulade och jag tappade nätet under ett par dagar. Då gick det upp och ner då och då och när nätet fanns så gick det slött som tusan. Dock hittade modemet hela tiden signal från Comhem vilket var konstigt för routern visade att den var disconnected (även om den hade ett ip från Comhem). Dock är jag 100 på att problemet låg hos Comhem då jag ringde supporten och det var flertalet andra på samma gata som hade samma problem som jag.

Det rättades till men efter det har inte routern varit sig själv igen!? :'(

Det är en 3com trådlös router och för det första dör den den trådlösa signalen när det börjar bli mycket trafik (runt 500kb/s), alltså som om routern slår av signalen för det är bara att reconnecta så är det uppe igen. Det är dock inte så smidigt när man skaffat sig en ny dator och vill flytta saker mellan gamla och nya...

När jag flyttar mellan datorerna går det riktigt segt också, kör via ftp och kopplat in båda med kabel till router men det ligger på runt 500-1000kb/s i överföringshastighet?

Det måste sägas att routern har fungerat felfritt i över ett år innan, har varit en riktig juvel jämfört med andra trådlösa routers jag testat...

En sak till som har hänt är att routern resetar sig själv med jämna mellanrum, ungefär ett par gånger / dag.

Någon som har funderingar på vad detta kan bero på? Jag har kollat alla kontakter och sånt och det verkar inte vara elen eller nåt sånt.

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg

Överhettning?

Medlem sedan juli 2002423 inlägg

Känns inte som det, den hänger under en tv-bänk och har luft runt och överallt som inte är speciellt varm...

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Kolla så att inte strömadaptern är kass. Min la av för ngn månad sen efter ca 2 år. Köpte en ny på kjell.com för 149:-

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)