Har köpt en trådlös router ,Netgear KWGR614, som jag efter många försök lyckats installerat...
Jag köpte den så jag ska kunna använda mitt PSP på nätet.
Men när jag söker efter routern så kommer det upp följande meddelande:
"A connection error has occured.
The WLAN switch is not turned on."
Vart är problemet? Routern eller PSPn? Hur gör jag för att det ska funka?
Hmmm, att det var så enkelt ;)
Skriver som han att jag känner mig som en idiot :h
Men istället kommer det upp ett annat meddelande när jag söker...
"An internal error has occured." Det borde ju ha med routern att göra.
Nån som vet det?
Okej. Jag har ju personligen aldrig själv använt en PSP, och verkligen inte kopplat upp en i nätverk, men metoden måste ju vara densamma. Alltså;
1. Hittar PSP'n din router?
2. Vet du vad din routers SSID är? Kan du isf mata in detta manuellt i inställningarna?
3. Har du aktiverat säkerhet som t.ex. WEP på din routers trådlösa anslutning?
1. Nej inte vad jag vet, får bara upp meddelanden...
2. Jepp, har skrivit in det.
3. Ja, WEP, har markerat key 1 i inställningarna på routerlogin.net...
Vet du vad man ska ta på inställningarna om WEP, ang Authentiacon type? Automatic, Open system lr Shared key...
OveRRidE skrev:
Okej. Jag har ju personligen aldrig själv använt en PSP, och verkligen inte kopplat upp en i nätverk, men metoden måste ju vara densamma. Alltså;
1. Hittar PSP'n din router?
2. Vet du vad din routers SSID är? Kan du isf mata in detta manuellt i inställningarna?
3. Har du aktiverat säkerhet som t.ex. WEP på din routers trådlösa anslutning?
Jepp, har provat utan nånting men det funka inte hlr :(
Men borde inte lampan på PSPn lysa när man försöker söka efter nånting?
Det gör iaf inte det... :l
Nej, det borde funka. Jag kör 2.80 (emulerat) mot trådlös router med WPA-PSK och det funkar utan problem. Du skulle ju kunna prova att uppgradera, om du nu inte kör homebrews och sånt, Sony har ju släppt 3.52 redan så det kan vara värt ett försök.
Det sitter väl en liten lampa bredvid Wifi-switchen (i nedre vänstra hörnet) som ska blinka när den försöker ansluta, och den blinkar inte på din PSP?
Just det reagerar jag på eftersom det tyder på ett fel antingen på hårdvaran eller möjligtvis firmwaren.
Kan ju testa att ändra till WPA-PSK i routerns inställningar...
Det kanske man kan men jag har läst om andra som har brickat sitt PSP när du skulle ändra firmware så det gör jag gärna inte.
Nej, den borde ju blinka om den försöker ansluta till någonting. Antagligen är det den som blivit trasig, även fast jag läst på andra sidor om samma fel där det slutar blinka att det funkar senare...
Jag läste någonstans också att i ett fall så var det knappen som var trasig, alltså, den aktiverade inte nätverket. Hur det är med din det vet jag inte, men han öppnade sin egen och ordnade det. Kanske inget man vill ge sig på dock. ;)
Ja, exakt den. Tydligen gjorde liksom inte switchen någon.. switch, så att säga. Men d¨är det nog bättre att lämna in den, om den inte verkligen går att öppna uta åverkan vill säga..
Verkar inte som att det är den som är felet då det slutade komma upp "The WLAN switch is not turned on" när jag satte på den...
Det är väl det jag funderar på... Nån aning på vad det kan komma att kosta?
Blir väl isånna fall att jag lämnar in den efter helgen då jag vill kunna spela när jag ska åka tåg några timmar.
266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25