Fildelning är mycket populärt i vår värld, men det finns andra aspekter som det inte alls kommer fram så mycket information om.
På skolan är det relativt tråkigt att ha håltimmar, men om jag kunde använda filer på min egen dator så skulle det bli betydligt mycket roligare. Min fundering är alltså om jag t.ex. kan dela ut C:/World of Warcraft på något sätt, så att jag kan använda filerna i denna mapp från skolans datorer och spela med.
Att ladda ner det och köra lokalt lär nog inte gå så bra, de flesta program behöver en riktig installation (för fixar i registret etc.) vilket jag misstänker du inte har rätt att göra på skolans burkar. Återstår då att ansluta till din dator hemma och köra programmen på den. Du kan använda t.ex. VNC eller Remote Desktop för ändamålet, men jag tror att grafiken kan lagga rätt rejält...
Jag har faktiskt testat WoW över ett Remote Desktop-liknande program (minns inte vad det hette, varken VLC eller Remote Desktop klarade av DirectX men det här gjorde det). Jag klarade med nöd och näppe av att ta mig från brevlådan till ett hörn inne i banken i Orgrimmar (10 meter kanske :p), jag låg väl på ungefär 1/3 fps (det tog alltså tre sekunder mellan varje frame).
Så om du inte har masochistiska drag föreslår jag att du håller dig borta från att försöka.
Vi skulle undersöka trovärdigheten i en guildmedlem som blivit "hackad", det vanliga tillvägagångssättet för hackare att länsa konton är ju att komma över inlogg till WoW, men den här personen hade istället lyckats dela ut en MSN-logg som innehöll inlogg till ovan nämnda RD-program. Någon med ont uppsåt kom över loggen och tog sig in på datorn, sedan loggade han in på WoW med en annan guildmedlems uppgifter och tömde det kontot. På så vis såg det för Blizzard ut som att det var den förste medlemmen som hackat den andre. Vi fattade naturligtvis misstankar, det var så otroligt långsökt och jag trodde inte ens att det gick att spela spel på avstånd, men där hade jag fel tydligen, dock tror jag fortfarande inte på historien.
Nej, jag tror inte att det var Hamachi pimpelon, menar du att du kan spela WoW med det? :o.
Angående att sätta upp en ftp-server för att ladda ner WoW-mappen, jag vet inte hur det ser ut för dig, men min WoW-mapp ligger på ungefär 6-8 GB nu så du skulle antagligen spendera större delen av din håltimme med att ladda ner spelfilerna.