Jag har haft min nya acerdator i två veckor och det trådlösa nätverket har fungerat strålande. Igår kunde jag dock inte få kontakt med varken mitt hemnätverk eller grannarnas, vilka brukar synas i nätverkslistan.
Efter en stunds krånglande (testade bland annat att stoppa in ett externt WiFikort i datorn) gav jag upp och stoppade i nätverkskabeln varpå jag fick kontakt.
Efter ett par timmar började batteriet sina och jag kom på att jag skulle stoppa i adaptern. Gissa om jag blev förvånad när datorn ett par sekunder senare meddelade att den anslutit till mitt trådlösa nätverk. För att testa drog jag ur adaptern och ingen kontakt med nätverket fanns längre.
Samma problem kvarstår idag.
Är det någon som har råkat ut för liknande eller har något förslag på lösning?
Du kanske har någon specialinställning för energialternativ som har förvalt att stänga av WLAN då du kör på batteri.
Jag vet att på min bärbara kan jag ha olika inställningar för skärmen om man kör på batteri eller kör med strömadapter. Min inställning ligger i och för sig inte under enegrialternativ i kontrolpanelen utan det är ett program från tillverkaren.