webForumDet fria alternativet

Nintendo Wii uppkoppling till internet via trådlöst nätverk? Skapa brygga m.m?!?

Nätverk

10 svar · 6 317 visningar · startad av jvc_man

Medlem sedan okt. 2003165 inlägg
Frågan#1

Hejsan!

Är lyckligt lottad att jag fått tag i en Nintendo Wii nu!
Men en svår detalj återstår innan glädjen kan skutta fram, behöver koppla upp den mot internet.

Här är problemet:

Telefonjack --kabel-- Router --kabel-- Dator --inbyggt-- Trådlöst Nätverk --trådlöst-- Nintendo Wii

Har hållt på nu i 2 hela dagar och är helt snurrig i huvet, hur skall jag lyckas?
Wii finner det trådlösa nätverket men när ett test körs så får jag ett meddelande. Error, could not find a access point. Try to bla bla SSID bla bla.
Men saken är den att SSID m.m. stämmer, för all information är mottagen korrekt i Wii enheten.
Men som jag förstår så går testet ut på att kontrollera internet uppkopplingen och det finns ju ingen sådan på det trådlösa nätverket. Och då har jag försökt ordna detta med en brygga mellan det trådlösa nätverket och det icke-trådlösa nätverket men detta har inte heller hjälpt, samma error och fel.

Kan man ordna detta på något sätt eller...
Väldigt tacksam för svar o hjälp!

Mvh Björn

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Den hittar inte din dators trådlösa nätverk... Frågan är då om Wii stödjer ad-hoc eller bara vanlig en AP... Enligt vad jag kan hitta på Google så klarar Wii inte Ad-hoc..

Hejsan!

Jo, Wii finner det trådlösa nätverket och stödjer Ad-hoc - problemet är dock att det inte finns någon internetanslutning på det trådlösa nätverket, endast på det vanliga nätverkskortet som i sin tur får internetuppkopplingen från en router som finns i en annan byggnad.

Om ni kollar lite i denna tråd så finns där information, men det fungerar inte...
Tyvärr!

http://www.wiichat.com/nintendo-wii-online/8430-wireless-network-card-how-make-connect.html

Väldigt super tacksam för en liten lösning!

Mvh Björn

Njaee står det Error: 51030 - Unable to find an access point. Please confirm the SSID and try again så är det att den inte hittar det trådlösa nätverket.
Jag är fortfarande tveksam till Wii och ad-hoc lösningar...

Hejsan!

Men samtidigt så finner den ju nätverket och plockar hem SSID m.m. och spara de inställningarna. Sedan när man kör testet (testar internetuppkopplingen) så blir det en Error i och med att det inte finns någon internetuppkoppling på det trådlösa nätverket, endast på det fasta. Man skall ju kunna dela med sig internetet till andra nätverk m.m. på något sätt eller använda sig av någon form av brygga... ?

Mvh

Bara för att den hittar SSID så betyder inte det att den kan connecta till det.

Hejsan!

Ok!
Men hur skall jag då göra för att fixa ihop min Wii med internet?? :l

Mvh

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Köp en AP och koppla på routern?

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

min wii krånglade först, men när jag valde test connection utan att först ställa in nå, ja då funkade det helt plötsligt.

Hejsan!

Routern är i en annan byggnad... Vad är en AP?

Magnus: Vad har du för koppling mellan internet-dator-Wii???

Tack, Mvh

Medlem sedan juli 20071 inlägg

Hallå!

Jag har samma problem med mitt Nintendo Wii. Jag kör en Windows XP med trådlöst nätverkskort (kör som ad hoc/point-to-point), men får problemet 51030.

Wii hittar nätverket, hittar namnet, och kan även på om WEP-lösenordet. Men vid internet test, dyker 51030 upp.

Kom någon på en lösning för detta? Kan inte Wii hantera ad hoc?

278 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
144 ms — ändringar (db)