Ja, men stäng av DHCP'n i den trådlösa och koppla in kabeln i en av LAN kontakterna, använd inte WAN kontakten.
Eller så köper du en accesspunkt istället och för den trådlösabredbandsroutern.
3 svar · 508 visningar · startad av bwcMikke
Snart får jag in fiber i huset. Det kommer att komma in i källaren där jag också placera 2-3 datorer, skrivare m.m. Alltså placerar jag en router med switch och DHCP där.
Men då vill jag också ha trådlöst i resten av huset och jag misstänker att signalerna inte når från källaren genom betongvalv ända upp till övervåningen.
Kan jag dra en TP-kabel upp från källaren och koppla ytterligare en trådlös router där?
Jag tänker att jag borde koppla bort PPPoE i den och sätta någon form av drive-thru mode men hittar inget sådant. Den trådlösa är en D-link DI-624+
Några tips?
Ja, men stäng av DHCP'n i den trådlösa och koppla in kabeln i en av LAN kontakterna, använd inte WAN kontakten.
Eller så köper du en accesspunkt istället och för den trådlösabredbandsroutern.
du behöver inte en router då du har en i källaren, en vanlig accesspunkt är allt du behöver på övervåningen.
Tack för det. Jag skall testa så fort jag får allt ikopplat.
Stoffe: Jo jag misstänkte det - grejen är att jag redan har två routrar i min ägo och inte finner det nödvändigt att investera ytterligare.
Jag lägger nog pengarna på en enkel skrivarport istället.