webForumDet fria alternativet

installering av trådlöst lan kort???

Nätverk

2 svar · 752 visningar · startad av blåbäretnummer1

Medlem sedan aug. 20061 inlägg
Frågan#1

Halihallå,
helt grön på detta...
Har precis skaffat bredband och för att inte snubbla över sladdar var tanken att ha det trådlöst!
Har nu fått ett modem och ett kort att stoppa i datorn... Har försökt att installera detta mha drivrutiner eller vad det heter på nätet. Hur som helst funkar inte detta.
Går jag in i enhetshanteraren och in i egenskapsrutan för nätverkskortet står följande
"*Den här enheten orsakar en resurskonflikt. (Kod 12)

Om du vill använda den här enheten, måste du inaktivera en av de andra enheterna på det här systemet.*

Har provat att inaktivera det andra nätverkskortet men det hjälper inte, och ska jag verkligen behöva göra det? och vilket system menas?

Vad skall jag göra? Är det här problemet finns eller är det ytterligare något för att det skall funka?

Hoppas det finns någon som kan hjälpa till..

tack på förhand!

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Du kan gott ha mer än ett nätverkskort igång. Tyvärr är detta med trådlösa nät lite av hönan och ägget! Vilket kom först.
Men välkommen till wF skall du vara.

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Det är lite småknepigt att svara på resurskonflikt frågor så här "remote". Du får öppna "egenskaper" på WiFi kortet i "enhetshanteraren" och se vilka resurser som är i konflikt, sen är det "bara" att gå igenom resten av hårdvaran och se vilken det är som krockar och stänga/inaktivera.

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)