webForumDet fria alternativet

Mojäng som visar nät

Nätverk

11 svar · 614 visningar · startad av laidback

Medlem sedan maj 2001797 inlägg
Frågan#1

Har för mig att det finns någon sorts manick, typ nyckelringsliknande, som man kan använda för att se om det finns ett trådlöst nät i närheten. Stämmer det eller är jag helt förvirrad? :OO

Vart köper man en sån och vad sjutton heter det egentligen?

Medlem sedan feb. 20011 198 inlägg

Hotspot finder??

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

finns på thinkgeek.com tror tom. kjell o:co har ^_^

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

har sett dom ja med.
dock glömt bort var

hitta nåra ... "google for president"

http://www.expansys.se/product.asp?code=125003
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010082097

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Strålande! Tack för de snabba svaren. :)
Hmm, alla var ju väldigt bra så det blir svårt att välja ett att acceptera som slutgiltigt svar :l

Och att det heter Hotspot-finder borde jag ha kunnat räkna ut själv... :r

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Fungerar fint. Jag har en från något av "Gubbdagisarna" här nere.
Men visst är det nimt att kolla innan man viker upp skärmen ur ryggan.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

En polare har sådan, rätt ballt. Då ser han också om det är krypterat eller inte.

Lasp: Jo, att slippa rycka upp hela datorn är ju inte fel. Stod i en gränd i köpenhamn och såg ut som en idiot för några veckor sedan just eftersom jag inte visste vart det fanns en hotspot.

Danny: det vore ju en perfekt extrafunktion ;) Ingen aning om vart han köpt just den?

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

laidback skrev:

Lasp: Jo, att slippa rycka upp hela datorn är ju inte fel. Stod i en gränd i köpenhamn och såg ut som en idiot för några veckor sedan just eftersom jag inte visste vart det fanns en hotspot.

Danny: det vore ju en perfekt extrafunktion ;) Ingen aning om vart han köpt just den?

näe tyvärr ingen aning, tyvärr träffar jag inte honom så ofta heller så jag kan inte fråga sådär rakt av heller :(

Medlem sedan aug. 2000380 inlägg

Har själv en digital hotspotter från Canary Wireless som kan visa styrka, namn, kryptering och kanal.
Tyvärr så är den lite större, så det är inget man går omkring med i fickan varje dag.

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

laidback skrev:

Hmm, alla var ju väldigt bra så det blir svårt att välja ett att acceptera som slutgiltigt svar :l

Tycker du borde ge Mayday eller Stoffe-2k rätt svar, tack vare länkarna och de snabba svaren. Strunt i vem, huvudsaken är att svaret är bra och att tråden blir makrerad som löst ;)

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)