webForumDet fria alternativet

Streama TV över trådlöst nätverk

Nätverk

2 svar · 734 visningar · startad av tHorSeYE

Medlem sedan juli 200255 inlägg
Frågan#1

Jag ska ut i skogen, eller åtminstone där det är ganska obebott, under en vecka. Första kvällen av detta läger är den 15 juni. Jag antar att alla har koll på vad som händer på kvällen, och jag är därför i stort behov av att kolla på TV. Man får inte missa Sveriges matcher!

Har fått information om att det finns en stuga där man med hjälp av dator + tvkort kan få vettig bild, vilket är positivt. Grejen är att alla på lägret kommer att vilja se matchen, och vi kan inte vara i stugan i fråga. Däremot finns en lada lite längre ifrån, och det är möjligt att få kontakt via trådlöst nätverk mellan husen. Är det möjligt att skicka bilden från TVkortet till en dator i ladan, som sedan skickar vidare bilden till en projektor? Hur genomförs detta i så fall? Finns det några andra alternativ? Tror inte att ladan har någon antenn överhuvudtaget, kanske kan bygga en? Tacksam för alla sätt ni kan komma på.

/Jonas

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

att streema ut det till alla kräver bandbrädd som du inte har.
Ska du streema ut det till en datorn som sen sickar ut det på en projektor är det väll inga problem förutsatt att signalen går fram.

2 laptops .. en med tv kortet o en med projje
Dessa koplas på ett lokalt trådlöst nätverk o så streemar du med windows media encoder (gratis)

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

Glömde .. är det korta avstånd o du har tv-ut så kan du använda en trådlös överföring av bara bild o ljud direkt så slipper du streema

typ en sånhär
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010072474

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)