webForumDet fria alternativet

Problem med delning + brandvägg

Nätverk

1 svar · 270 visningar · startad av Oputres

Medlem sedan feb. 2004333 inlägg
Frågan#1

Allå!

Jag försöker dela ut mappar och skrivare på min stationära dator. Problemet är att min bärbara dator inte kan hitta min stationära dator sålänge jag har någon extern mjukvarubrandvägg installerad på den. I Windows inbyggda brandvägg kan man ju kryssa i "Fil- och skrivardelning" som ett undantag men vad heter den tjänsten? Är den relaterad till en fil borde det ju fungera att godkänna trafik till denna fil i vilken brandvägg som helst!?

Medlem sedan feb. 2004333 inlägg

Nästa problem. Jag försöker fortfarande lägga till den stationära datorns skrivare på min bärbara dator men nu när jag kopplat ifrån Sygate-brandväggen på min stationära dator och försöker lägga till skrivaren på min bärbara dator får jag upp en ruta där jag skall ange användarnamn och lösenord till min stationära dator. Var hittar jag detta? Jag har bara en användare på min stationära dator och det består bara av mitt namn, något lösenord finns inte. Men när jag provar att skriva mitt namn utan lösenord på den inloggningsruta som kommer upp på min bärbara så fungerar det inte att ansluta. Hur går jag vidare?

Notera att jag fortfarande söker svar på mitt första inlägg ovan.

251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
113 ms — ändringar (db)