webForumDet fria alternativet

Problem med DI-624+

Nätverk

3 svar · 330 visningar · startad av M.Cheraghi

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg
Frågan#1

Hallå, jag har haft problem med att min 624 kraschar med jämna mellanrum och kräver en reboot, så för att försöka fixa detta laddade jag ner en ny firmware och installerade den, det gick bra och går bra. Fast den vägrar att "renew" ip från modemet, den får Timeout hela tiden, har försökt renewa IP i en timme nu utan framgång, och det är inget fel på tjänsten då jag kommer ut på nätet om jag går direkt via modemet istället för 624'an, 2.07 firmware hade jag förut, och nu har jag 2.09 som inte fungerar så bra! :(

Någon som vet vad det kan bero på?

Nu har jag tryckt på Renew knappen så många gånger att jag har ont i fingrarna, så störande. har rebootat och resetat den alldeles för många gånger. Kan man hitta äldre firmware någonstans? Så man kan byta tillbaka till 2.07!

Har bytt tillbaks till gamla Firmware, utan vidare framgång.
Har även provat att clona macadressen till modemet osv osv, men inget fungerar, routern i övrigt fungerar och modemet fungerar om man kör direktanslutning. Men just att routern ska ta emot IP från modemet fungerar inte.

Nu fungerar det, efter en dag på jobbet sen kommit hem så fungerar det! Fråga mig inte varför, för jag har ingen aning.

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)