webForumDet fria alternativet

Trådlöst Nätverk

Nätverk

1 svar · 336 visningar · startad av Vatos Locos

Medlem sedan mars 20051 070 inlägg
Frågan#1

Är det någon här som vet om det finns att köpa till en förstärkare till sitt trådlösa nätverk, har ett billigt D-Link 624
Vet att jag tidigare läst på forumet att om flera har trådlöst nätverk så blir det dålig mottagning, i mitt fall så går det stup i kvarten när det är många upp kopplande. Just nu 4 nätverk enligt min lista.
Skulle även vara tacksam om det är någon känner till eventuella begränsningar och vad en sådan skulle tänkas bero på.
Fastigheten är uppkopplad till Stadsnätet, men det ska inte ha något med detta att göra.

Börjar bli lite less på detta och alternativet att gå runt och hota mina grannar känns inte så bra, hade tänkte på här ett tag till ;)

Medlem sedan juli 2004181 inlägg

Kolla vilka kanaler de andra WLAN-näten kör på, har du tur så kör samtliga (inklusive dig) standardinställningar. Byt sedan till en kanal så långt ifrån de andra som möjligt. Har du tur så räcker detta.

Alternativt kan du placera för din DI-624 bättre, köpa bättre antenn eller i värsta fall köpa en (bättre) accesspunkt med flera antenner.

281 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
151 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)