Vill inte verka tjatig men kan någon peka mig i någon riktning eller kanske fråga efter mer info som jag kan ta fram?
Ska iväg och jobba nästa vecka och måste då ha tillgång till nätverk.
Tack
2 svar · 289 visningar · startad av calson
Hej
För ett tag sedan började min dator bete sig konstigt när jag kopplade in den i kompisars nätverk, allt gick fint hemma dock.
Efter att försökt få igång nätverket hos kompisar har den även börjat krångla hemma och nu kan jag inte komma åt det trådlösa eller fasta nätverket hemma.
Två saker som jag tror kan ha med saken att göra är att när jag kopplar in nätverkssladden från routern till min bärbara finns det ingen icon i aktivitetsfältet men när jag går in på mina nätverksanslutningar står det att jag är ansluten men jag kan inte göra något som att surfa.
En till märklig grej som kommit upp är ett trådlöst nätverk som inte existerar som min dator kopplar upp sig till så snart jag inte är kopplad till något annat trådlöst nätverk. Nätverket heter Vilma och är peer-till-peer Jag har sökt lite på peer till peer och hittat lite om fildelning men mer vet jag inte.
Nu har ni inte fått mycket info men jag vet inte mycket mer själv. Mitt nätverk på den bärbara datorn och försämrats efter hand och fungerar inte nu mera. Någon som möjligt vis kan ge lite riktlinjer, varit med om något liknande innan eller kan svara på mina två frågor ovan angående vilma iconen och vilma
Kan även tillägga att det står nätverksadress erhålls när jag försöker gå in på mitt trådlösa nätverk hemma men till slut ger den upp.
Tack på förhand
MvH
Carl J G
Vill inte verka tjatig men kan någon peka mig i någon riktning eller kanske fråga efter mer info som jag kan ta fram?
Ska iväg och jobba nästa vecka och måste då ha tillgång till nätverk.
Tack