bästa är ju om du fixar en router som är typgodkänd för Xboxlive
Hallå.
Numera är jag en stolt ägare av en XBox360, och njuter av dess Live funktion.
Dock så är det inte felfritt. Eftersom jag varken har en router eller switch så kopplar jag Xboxen mot mitt interna nätverkskort (NVIDIA nForce MCP Networking Adapter, 100mbps) i datorn och kör datorn som gateway.
Mitt uplink-nätverkskort är "SURECOM EP-320X-R 100/10/M PCI Adapter" som är inställt på 10mbps av någon anledning med automatic. När jag försöker ställa om till 100 Full / 100 Half så funkar det inte alls.
Nu till saken. Live funnkar fint, men när jag tankar från Microsoft Marketplace så går det i 10-90kbps, medans mina vänner har en hastighet på 10kbps-1mbps. Dock har deras linor bättre upstream (10/10) medans jag har 8/1 lina ADSL. Men hursomhelst så har jag en kapacitet som är minst 10ggr högre än vad som brukas, och jag tror det beror på min lokala gateway-sneak-koppling som är problemet.
Frågan är om det är någon inställning för uppladdning när den först kör upp till datorn och sen vidare ut på nätet, och sedan tillbaka.
Enligt kontrollpanelen->nätverkskopplingar så är det interna kortet som är slött. Alltså det kort som står som gateway för XBox360:n.
Någon som vet vad det kan bero på? Måste jag köpa en router för att styra upp det här, eller går det att ändra någon inställning?
Jag förstår att det är förvirrande, det beror på att jag själv är rätt usel på nätverk. Men om jag ska förtydliga något eller lämna några specifikationer så skriv gärna det.
Tack