Jag har problem med mitt internet. Så fort jag loggar in på min ftp slutar internet att fungera. Detta är när jag är inkopplad i routern. Kopplar jag en av datorerna direkt till modemet är det inga problem. Någon som vet vad som kan vara fel?
Låter onekligen som att det är routern som muppar sig. Vad är det för modell, hur gammal, står det nåt i loggen osv? Inte för att jag kan hjälpa dig men kommande skribenter kommer säkerligen ställa dessa frågor ändå.
Jag har avverkat 3st d-link routrar så om det är en sådan du har förvånar det mig inte ett dugg. En av dem dog på liknande sätt som du skriver, fast det handlade om http (testade visserligen inte ftp). </slut på gnäll om dlink>
Modellen är en D-Link, några månader gammal. Kan det alltså vara så illa att det är D-Link som är kass bara? Är även så att det slutar fungera om det har varit igång länge (även om jag inte håller på med någon ftp) och då får man starta om datorn, modemet och ruotern så brukar det funka igen, men det är jobbigt att behöva göra så stup i kvarten.
Slutar det fungera om det har varit igång länge beror det förmodligen på att det blir för hög värme i routern. Det är många modeller som har problem med just det. Det förklarar dock inte varför det ballar ur när du använder FTP.
kolla om det fins nån Firmware uppdatering
Samt Ring D-Link skitbra killar på deras support ... Fins en Äldre som e skitnajs brukka alltid spåra ur en massa när man prata med han via jobbet
263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2