webForumDet fria alternativet

Trådlöst internet till bärbar!

Nätverk

7 svar · 320 visningar · startad av webbSAJTEN

Medlem sedan jan. 2002992 inlägg
Frågan#1

Tjenare!
Skulle bara vilka ha svar på en enkel fråga, för er som är insatta.
Jag har just nu bredband på min stationära dator.
Har tankar på att även köpa en bärbar dator och skulle hemskt gärna vilja kunna surfa även på den.

Är det enklaste att köpa dom produkterna som jag bifogat eller finns det något lättare/billigare sätt?

SE88388.jpgSE79885.jpg
Medlem sedan okt. 200331 inlägg

webbSAJTEN skrev:

Tjenare!
Skulle bara vilka ha svar på en enkel fråga, för er som är insatta.
Jag har just nu bredband på min stationära dator.
Har tankar på att även köpa en bärbar dator och skulle hemskt gärna vilja kunna surfa även på den.

Är det enklaste att köpa dom produkterna som jag bifogat eller finns det något lättare/billigare sätt?

Om du enbart vill ha de enkelt och billigt är det helt ok med det du visade. MEN D-link är inte helt optimalt att använda, den kan hänga sig med jämna mellanrum, och att till exempel skicka större filer trådlöst inom lanet kan göra att den låser sig och att man måste rycka strömmen på den.

Men som sagt, för bara surfa och mindra vardagliga saker duger den utmärkt.

Okej :)
Jag hade inte planerat att skicka stora filer men kan det vara så att internet kan lägga av ibland och att man måste rycka strömmen?

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Vi har inte haft såna problem med vår D-Link. Men det är väl inte så ofta vi skickar större filer emellan datorerna. Men när vi väl gör det så går det sakta men det fungerar.

Sen om du ska köpa en bärbar så har de flesta nyare datorer inbyggda wlan-kort.

Jo, har kikat på en sån.. Dock har resten på datorn lite halvdåligt så de skulle bli en utan, men skulle köpa med en extra usb-grejj istället för den där "brickan"..

webbSAJTEN skrev:

Okej :)
Jag hade inte planerat att skicka stora filer men kan det vara så att internet kan lägga av ibland och att man måste rycka strömmen?

Det är som sagt lite olika, för mig händer de praktiskt taget aldrig att den hänger sig när jag surfar. Men det ärr ju ett väldigt känt fenomen på D-link routrar att dom utan anledning bara hänger sig.

Men vill du bara köpa en Router efter ekonomin så duger den fint, men kan du tänka dig att lägga ut runt 900 så skulle jag rekommendera Linksys:

http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010070382

Riktigt stabil router plus att man kan modifiera den för att köra mer övervakning till exempel.

webbSAJTEN skrev:

Jo, har kikat på en sån.. Dock har resten på datorn lite halvdåligt så de skulle bli en utan, men skulle köpa med en extra usb-grejj istället för den där "brickan"..

Ahh nu kommer jag med ett till inlägg, ska du köra trådlöst så kör med "brickan" som du kallar det, den är kraftfullare än usb-enhet.

Belthor skrev:

Ahh nu kommer jag med ett till inlägg, ska du köra trådlöst så kör med "brickan" som du kallar det, den är kraftfullare än usb-enhet.

Tack, då ska jag skita i den :P

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)