Köpte för några veckor sedan en D-link 604 router, körde deras medföljande installations-wiz, fungerade inte, pillrade lite grann, rebootade, och efter många om och men började den fungera, jag kunde koppla in både Macen och Pc:n, men efter någon dag fick jag ingen kontakt med nätet längre, började pillra, böt kablar, körde installations-wizen igen, körde dhcp-release, clone mac address, reboot, inget hände, men efter ytterligare lite random pillrande fungerade den igen. Därefter satte jag min Mac i viloläge för att återigen någon timma senare försöka använda den igen, då gick det inte längre att komma ut på nätet. Fick lov att byta ut enheten mot en ny, provade just att köra installations-wizen, fungerar inte alls, vad är det som händer? Är Macen inte kompatibel med D-link? Eller är det fel på den nya routern också? Någon som har något tips hur jag skall få detta att funka? :q
Har du uppdaterat firmware och sett till att routern inte blir överhettad? DI 604 är känd för sin instabilitet. Gör en reset också om du inte gjort det (knapp på baksidan, tror jag)
Har du uppdaterat firmware och sett till att routern inte blir överhettad? DI 604 är känd för sin instabilitet. Gör en reset också om du inte gjort det (knapp på baksidan, tror jag)
va, känd för sin instabilitet?? hmm, säker? Finns det någon annan likvärdig som är bättre för samma pris som D-linken?
ja, jag har gjort en reset, och har den senaste firmwaren, visst kan man felsöka genom att pinga routern eller? (isåfall skall man väl skriva routerns default ipnummer eller?) Det verkar nämligen som om routern får en ipadress från mitt modem då det kan ju inte vara fel på ingångskontakten i alla fall...
va, känd för sin instabilitet?? hmm, säker? Finns det någon annan likvärdig som är bättre för samma pris som D-linken?
Jag är bombsäker. Man får vad man betalar för. Om du uppdaterat firmware och inte gjort några felaktiga inställningar så ska du nog kontakta deras support. De är vana vid dessa typer av problem.
Jag är bombsäker. Man får vad man betalar för. Om du uppdaterat firmware och inte gjort några felaktiga inställningar så ska du nog kontakta deras support. De är vana vid dessa typer av problem.
okej, nu fungerar det (efter många om och men) tack för hjälpen!
254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25