Jag har sedan jag fick min DI-614+ inte lyckats få ingång mitt hemmanätverk riktigt tillfredställande. hela tiden en massa skuma problem som jag ej har kunskap till att lösa. Så nu tänkte jag ställa en fråga här.
Det jag vill göra är att två datorer skall dela ut varsin mapp i vilken man kan lägga filer så att de flyttas mellan datorerna. Den nya datorn kör Windows XP och den gamla Windows 98. Jag kan ansluta till gamla datorn utan problem men när jag vill ansluta till nya så blir det problem. Jag kan inte ens ansluta från nya till nya även om jag har mappar utdelade...
Däremot så kan jag Pinga på alla tänkbara sätt...
Hur skall jag göra så att att jag kan komma åt de utdelade mapparna på nya datorn från min gamla?
Kan lägga till att nya är kopplad via tråd och trådlös till en AP när gamla enbart är kopplad via trådlöst. Anledningen till att jag har både och på nya är att jag använder tråden då jag behöver ha snabbare internet (då jag har 24Mbit ner och en router som kör 22, visst att båda inte kommer upp i så höga hastigheter som anges men bredbandet går ändå snabbare än routerns trådlösa...).
Jag lyckades också göra så att gammla hittade nya nu men man har inga rättigheter att komma åt filerna. Lyckades också komma åt mappen från nya till nya om jag använder det trådlösa. Inte det trådbundna. Detta hände efter ett litet tag när jag inte hade gjort något...
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2