webForumDet fria alternativet

ny dator i nätverket

Nätverk

5 svar · 304 visningar · startad av eriks

Medlem sedan apr. 20011 418 inlägg
Frågan#1

Tja,

Jag har en ny dator i vårt nätverk. (Vet inte specifikationer för nätverket, om nu det kan behövas!?)

De två första datorerna har var sin mapp i Mina närverksplatser, och dessa har kommit automatiskt (tror jag).

Den nya datorn får dock ingen delad mapp, det ligger inget alls under Mina nätverksplaser. Hur kommer detta sig och hur löser jag det? Kan det ha något med virusprogrammet att göra?

Tack på förhand!

Mvh Erik

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Vad är syftet?

Att jag ska få en delad mapp på min nya dator så att jag kan skicka över filer dit via närverket..

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Det har du redan om du ansluter till den på rätt sätt, dvs via en kommandotolk eller ett inloggningsscript.

net use * \\Datornamn\C$ /Persistent:No

Ok, det har jag inte, och jag har ingen aning om hur man gör. Kan du ge mig en dummy-beskrivning?

Tack för hjälpen.

r./ Den ligger iaf inte med i mappen MsHome.. Det borde den väl göra? Jag kommer dock ut på internet från den datorn, så nätverks-anslutningen fungerar ju...

Mvh Erik

Mshome är inte tillgänglig.. Kanske har jag inte tillstånd att använda den resursen.. Vad handlar det om? Min bärbara dator anslöt direkt till närverket, förstår inte varför jag inte hittar den här...

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)