webForumDet fria alternativet

Belkin vs FTP Klient

Nätverk

3 svar · 526 visningar · startad av Stjärnborg

Medlem sedan okt. 2004111 inlägg
Frågan#1

Jag har inköpt mig en router (Belkin Wireless G Router 54 mbps) som inte ger mig tillgång till att ladda upp bilder eller filer via ftp.

Jag börjar ladda upp en bild och kommer ca 3% och får sedan ett avbrott (Connection timeout).

Den FTP klient jag använder mig utav är: CuteFTP 6.0

En FTP klient kör man ju oftast i passivt läge ochför att tillägga så hade jag en D-Link innan och allt flöt fint men efter jag bytte router kan jag inte längre ladda upp men jag kommer in på mitt konto och kan bläddra fritt utan bekymmer på mitt konto. Och jag har även försökt med öppna portar för FTP´n men hjälper inte samt att jag har testat att lägga datorn utanför routern alltså public men utan resultat.

Så vad är galet? Någon som vet.

Medlem sedan jan. 2001950 inlägg

Jag hade också problem när jag köpte mitt SMC trådlösa nätverk (router + 2 kort). Jag fick ett 5-60 sekunders avbrott upp till 10 gånger per timma. Laddade ner nya drivrutiner för de trådlösa nätverkskorten och sedan dess har det fungerat bra...

Medlem sedan okt. 2004111 inlägg

FreeZer skrev:

Jag hade också problem när jag köpte mitt SMC trådlösa nätverk (router + 2 kort). Jag fick ett 5-60 sekunders avbrott upp till 10 gånger per timma. Laddade ner nya drivrutiner för de trådlösa nätverkskorten och sedan dess har det fungerat bra...

Problemet är bara att jag sitter med en trådlös och en inte och det går inte på någon utav dem. Däremot när jag snor någon grannes internet så kan jag jobba med mitt konto så det finns två olika saker som skulle kunna sabba för mig Routern och Bolaget (Spray)

Medlem sedan jan. 2001950 inlägg

då kanske du kan testa uppdatera firmware i routern?

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
133 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)