webForumDet fria alternativet

Xbox Live + Netgear Router RT-314

Nätverk

2 svar · 254 visningar · startad av MickeA.com

Medlem sedan feb. 20034 441 inlägg
Frågan#1

Tja!
Sitter hos en polare och försöker få igång Xbox Live hos honom.
Han ansluter till nätet via ovanstående Routermodell, som jag (tror) är rätt confad.

Har kollat på https://www.xbox.com och enligt dom skall allt vara rätt.
När jag försöker ansluta står det att nått gått snett, "kontrollera att MTU är satt till 1365 eller högre".

Nu har jag Googlat lite efter "MTU", men inte hittat nått om hur man ställer in det på routern, finns heller inget om detta på Netgear's hemsida.

Nått som jag hittat som är konstigt är på DHCP inställningarna, där DNS1 + DNS2 är "0.0.0.0", ska det var så?
Han har Telia här, så vet inte vilka DNS'en man bör använda.

Någon som stött på samma problem, eller kanske vet vad som är fel?

Tack!

Medlem sedan dec. 2000485 inlägg

Får du IP/DNS automatiskt från telia? Om du har 0.0.0.0 så har något gått snett.

Medlem sedan feb. 20034 441 inlägg

D3VaST8D skrev:

Får du IP/DNS automatiskt från telia? Om du har 0.0.0.0 så har något gått snett.

Nja, fast det är under DHCP inställningarna. Fast jag tycker ändå att det bör stå nått annat där.
Jag kan pinga Xbox från datorn, så att det funkar schysst den vägen, Xbox Live funkar utan router (direkt via modemet) s allt säger ju att det är nån port som inte är öppen.

Syrfade runt lite igår och hittade tillslut att tre portar från och med 1374 skulle öppnas, så jag gjorde det, men likförbannat funkar det inte.

Tacksam för mer hjälp!

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
133 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)