Jag ska införskaffa en enkelt router med 4 portar och efter att ha glott igenom wF bland annat så är D-links DI-604 lite småsågad p.g.a. hög värme och strul med uppkopplingen.
Jag väljer mellan:
D-link DI-604
Netgear RP614 v3
Dom är är billigast på Webhallen där jag tänkt köpa dessa och en sladdsnutt bl.a. [ot]
Nåväl, som sagt så blir jag lite orolig för all "beröm" D-link fått av alla sina fel så då väger jag mellan dessa.
En överhettad maskin vill jag ju inte ha.
Nå, en sista chans att ändra mig - vad säger ni om dessa val? Prislappen är den jag vill ha (eller lägre), nån stor blaffig sak för fler hundralappar är jag inte intresserad av.
Di-604 är ett mobilt bastuaggregat som behöver rebootas med jämna mellanrum pga att den hänger sig ibland. om det beror på värmen låter jag förbli osagt. ag uppgraderade min 604 mot en Netgear router som du beskriver ovan. Det var för ett par månader sedan och hittills har jag inte stött på några komplikationer. Lätt administrerad via webgränssnitt.
Jag hade d-link förut, och den var väl inte helt problemfri(värme), men det är en billig router och man får kanske acceptera att starta om den någon gång i månaden.
Har netgear nå, och har inte märkt något besvär, d-linken var dock enklare att att sätta upp(inte för att netgearen är svår ;) )