webForumDet fria alternativet

Wordpress bakom router?

Nätverk

4 svar · 299 visningar · startad av SimOnline

Medlem sedan juli 20031 132 inlägg
Frågan#1

Tjosan!

Jag håller på och mixtrar lite med en egen apache-server med Wordpress installerat. Jag är väldigt grön på det här och behöver lite hjälp. Problemet ligger i inställningen av var wordpress är installerat. Skriver jag in min lokala ip-adress/wordpress (sitter bakom en router) då ser jag sidan utan problem, men utomstående besökare ser sidan utan bilder, css etc. Skriver jag domän.com/wordpress, ser utomstående allting, men inte jag.

Hur gör jag för att båda ska se allt? :)

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Du har en .php-konfigfil, right? Prova att använda $_SERVER['SERVER_NAME'], kan funka men jag lovar inget.

spango skrev:

Du har en .php-konfigfil, right? Prova att använda $_SERVER['SERVER_NAME'], kan funka men jag lovar inget.

Ok, nu kanske det bara är jag som är lite trög, men jag hänger inte riktigt med. Skulle du kunna utveckla det lite?

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Hm, nej, det är jag som inte hänger med ;)
Insåg vad problemet egentligen var nu. Prova om det förbättrar sig om du letar upp HOSTS-filen (finns någonstans i stil med C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\ETC på WinXP) på din dator och sen lägger till en rad där du knyter din domän till det lokala ip-numret, d.v.s. det som funkar för dig. (Kommentarerna i den filen förklarar det jag inte gör :) )

Tusen tack! :e

293 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
157 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
157 ms — ändringar (db)