webForumDet fria alternativet

DI-624+ Dålig hastighet

Nätverk

5 svar · 277 visningar · startad av Rodan

Medlem sedan juli 20021 523 inlägg
Frågan#1

Hejsan!

Har nu fått igång DI-624+, men får otroligt dålig hastighet...

Jag har 24 mbit, men efter att ha kört tptest, så får jag
Mottagning: 1.87 mbit/s och Sändning: 454,84 kbit/s

Innan routern va inkopplad, så gick det i just 24 mbit/s
Så vad hände?
Och hur kan man fixa detta?
Börjar bli jobbigt....

DI-624+ är uppdaterad med senaste firmware
och det är nätverkskortet också.

:l
Tack på förhand!

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Hrm. Jag verkar få ännu sämre.. Har samma router. Men vad betyder detta egentligen?

tptest_624-plus.gif

Jag hade typ exakt samma värden som i bilden ovan när jag inaktiverade trådlös förbindelse och testade med sladd till routern. Nu ska jag bara testa att koppla sladd direkt till modemet så återkommer jag. :)

Hrm. Jag får i alla fall väldigt lika värden igen - nu när jag testar direkt mot modemet utan att routern är inkopplad. Så för min del fungerar det utmärkt tydligen. :)

Vad har du för modem och hur är routern konfigurerad? Och kör du trådlöst via routern?

m_soderlund skrev:

Hrm. Jag får i alla fall väldigt lika värden igen - nu när jag testar direkt mot modemet utan att routern är inkopplad. Så för min del fungerar det utmärkt tydligen. :)

Vad har du för modem och hur är routern konfigurerad? Och kör du trådlöst via routern?

Jag har DSL-300T, och den funkar perfekt när jag inte har routern inkopplad, jag kör wlan från router till brorsans dator.

Så det är nog nåt med routern, en inställning eller något.

Nu funkar det, jag gjorde så här.

Jag kopplade ur routern, och körde direkt med modemet, sen gick jag in på modemet, och såg att upload och download siffrona var helt fel... Så jag ändrade G.dmt till G.Lite och sen tilbaka...
och så var siffrona som dom skulle vara, kopplade in routern och så funkar det perfekt nu :)

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)