Har du delat ut mapparna? Kolla i "nätverket" och se om den andra datorn finns där.
Hej!
Jag har köpt en router, D-link 604 och hoppades på att kunna sätta upp ett lokalt nätverk mellan en winXP maskin och en win98 second edition maskin. JAg körde guiden för konfigurera nätverk på winXP maskinen, satta att jag anslöt via en gateway. Ett alternativ kom där man kunde spara installationen på en diskett för att sedan använda till att installera på nästa maskin. Så jag sparade på disketten och körde den på win98, maskinen startade om och disketten installerade.
Problemet är att jag trodde jag skulle kunna se xp maskinen i mappen för nätverk på win98 och se win98maskinen i mappen delade dokument på "den här datorn" men det kunde jag inte och jag kan inte komma på vad jag ska göra!! Jag har sökt här i forumet men jag lyckas inte lösa problemet.
Vad kan vara fel? VAr i datorn ska mapparna för respektive maskin komma upp? Hur pingar man mellan datorerna så jag kan se om det är någon anslutning mellan dem? Finns det något annat sätt att sätta upp ett nätverk? Kan brandväggen spela in? JAg har slagit ifrån den inbyggda brandväggen på winXP men kör norton firewall på både win98 och winXP.
Mycket tacksam för all hjälp jag kan få
Mvh
Per