Korspostning hjälper dig INTE att få svar snabbare, snarare saktare :l
Hej,
har sedan två veckor haft gigantiska problem med min uppkoppling. Här i hemmet har vi två datorer; en gammal "familjedator" på 4-500 mhz och "proportionerlig övrig prestanda" samt min, som är mindre än ett år gammal och således bra mycket bättre på samtliga punkter.
Uppkopplingen är kabelmodem på 0,7mbit (får ursäkta om jag skriver felaktiga uttryck eller liknande, inte så haj på allt sånt här) och båda datorerna har tillgång till internet genom en inköpt liten 4-portars hubb.
Problemet är nu att de senaste veckorna har internet varit fruktansvärt segt och odugligt, dock verkar detta bara vara på min dator. Var inne senaste igår kväll på familjedatorn och trots att den är lite seg verkade internet fungera lika snabbt som det brukar göra på den.
På min är situationen som sagt en helt annan. Till att börja med är det näst intill omöjligt att komma in på sin e-mail (hotmail). Använder IE i XP Pro och "mätaren" stannar normalt sett upp helt på 5-6 fyrkanter. Provade att beställa ett par biljetter från ticnet igår, samma visa där. När jag skulle ladda sidan där man fyller i inloggningsuppgifter stannade allting upp. MSN Messenger ska vi inte ens prata om, jag loggas ut och in ungefär var femte minut såvitt jag och mina kompisar kan se. Dock så brukar det "inofficiellt" sluta att fungera efter 30 sekunders inloggningstid. Man kan skriva och liknande saker, försöka ändra status osv. men ingenting händer förrän ett par minuter senare, då man får reda på att det inte gick att utföra åtgärden eftersom man inte är inloggad. Kul som fan.
Jag provade här om dan i ren desperation att installera om XP samt formatera den partition där operativsystemet + alla installerade program låg, men samma skit fortsatte efteråt.
Trodde först att det var internetleverantören som strulade, men eftersom den andra datorn fungerar relativt väl så....
HJÄLP, snälla!
mvh
Snoopie