För att kunna ansluta datorer som inte har trådlöst nätverkskort till LAN:et?
Betyder detta att om jag ahr inbyggd switch, så behöver inte alla datorer ha wlan-kort, mne kan ändå köra trådlöst?
41 svar · 1 931 visningar · startad av Dryden · sida 3 av 3
Jag har gått i funderingar på att skaffa en router, dels för att underlätta nätverkshanteringen för mina två egna burkar och dels med lätthet kunna bjuda vänner på Internet/LAN-möjligheter när de har vägarna förbi. ;) Så. Vad är jag ute efter? Jag vill ha bra prestanda för pengarna, både vad gäller WAN och LAN. Utåt kör jag BBB:s fiberlina på 10mbit och inom LAN:et är 100mbit det jag siktar på. F
Läs frågan i sin helhet →För att kunna ansluta datorer som inte har trådlöst nätverkskort till LAN:et?
Betyder detta att om jag ahr inbyggd switch, så behöver inte alla datorer ha wlan-kort, mne kan ändå köra trådlöst?
PLks skrev:
Nej det betyder att du kan koppla in datorer med TP-kabel. Du kan alltså ansluta fler datorer till samma bredbandsrouter trådlöst eller med kabel. För att ansluta trådlöst måste du har hårdvara som stödjer det i datorn.