Hej,
Jag har ett problem som verkar vara likt många andras. Men hittade inget svar som hjälper mig...
Jag har en Netgear trådlös router jag köpte häromdagen. Min stationära dator är kopplad till denna via kabel.
Min bärbara(HP) verkar kunna koppla upp sig mot denna - jag får signalstyrka = Utmärkt 54Mbps.
Men trots detta fungar det inte att surfa med den bärbara (det fungerar dock om jag använder vanlig kabel).
Jag har med hjälp av ipconfig sätt att jag fått en ip-adress tilldelad mig. Jag har också provat pinga routern men utan lycka(svarar inte).
Vad som bör tilläggas är att det fungerade en gång i morse i typ 10 min. men det är allt...
Jag fick det att fungera i några minuter men sedan så slutade internet uppkopplingen fungera på min bärbara (dock också på min stationära som är uppkopplad via kabel till routern).
Märkte att signalstyrkan fortfarande låg på "Utmärkt" men att det lyste konstant i de två dataskärmarna längst nere i höger...
...körde då en netstat och fick en oändlig lista på signaler som skickades, dessa var från olika portar men det stod "microsoft-dts" på alla...
Är det någon dum inställning i Windows jag har som tar upp all nätverksaktivitet, typ update eller nåt?
Tänkte bara att jag skulle skriva in lösningen, då det kanske är någon annan som råkar ut för samma problematik.
Det visade sig att jag hade lite "Worms" på burken som på något sätt blockerade upp min internet uppkoppling så lita inte på att din dator är ren bara för att du har skydd som Norton Antivirus.
Efter många om och men så har jag lyckats få bort dessa och nu verkar allt fungera fint!
267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25