webForumDet fria alternativet

Kan inte PING:a...

Nätverk

6 svar · 420 visningar · startad av Xcon

Medlem sedan nov. 200334 inlägg
Frågan#1

Hej jag undrar varför jag inte kan PING:a...
Allt annat fungerar som det ska... När jag ska pinga 127.0.0.1 så får jag bara upp "begäran gjorde timeout" och att 100% förlorade...

Det har funkat innan, men igår var jag inne å "lekte" lite med nslookup, ipconfiq, tracert och ping och vet inte om jag av misstag ändrat nåt....

I Loggboken står det ett lite lustigt fel..

"
Master browser har mottagit ett meddelande från datorn HOLMAN som tror att den är master browser för domänen på transporten NetBT_Tcpip_{10343B67-D5EB-4451-BF. Master browser stannar eller ett val tvingas att göras.

Mer information finns i Hjälp- och supportcenter på sidan http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
"

Vet inte riktigt vad detta innebär...

Tack på förhand!

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Har du brandvägg?

Ja jag har brandvägg, Norton Personal Firewall. Jag har inte gjort några förändringar i den på ett tag och det fungerade att pinga igår...

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

"master browser" tjänsten har inget med ping att göra.

Ok men vad betyder det felmeddelandet, fick det direkt när jag satte på datorn...

Medlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Är det bara ping till localhost som inte fungerar, eller är det ping generellt?

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Xcon skrev:

Ok men vad betyder det felmeddelandet, fick det direkt när jag satte på datorn...

Det betyder att någon annan dator i nätverket tar hand om listan med datorerna som visas i "Microsoft Windows Network"

Inget som du behöver agera på om du inte vill.

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)