Är nog inte routern det är fel på. Samma sak med min router D-Link 604, testad olika routers har haft problem med alla, funkade prima när jag hade Telia.
Har förresten Comhem och det är riktigt jobbigt
24 svar · 597 visningar · startad av LeonL · sida 2 av 2
Jag använder en Repotec IP515H (bredbandsdelare) och har en uppgraderad version av firmware:n. När jag försöker acceptera en en inbjudan på MSN (ex. filer, ljudkonversationer) så dör allt och jag nerkopplas. Jag blir då tvungnen att gå bort till delaren och trycka på reset-knappen, eller dra ur batterisladden och koppla i den igen. Detta är mycket irriterande, och jag undrar vad det beror på? F
Läs frågan i sin helhet →Är nog inte routern det är fel på. Samma sak med min router D-Link 604, testad olika routers har haft problem med alla, funkade prima när jag hade Telia.
Har förresten Comhem och det är riktigt jobbigt
Jag har också Comhem, men det påverkar väl inte att delaren dör?
När den lägger av kan jag inte ens komma åt delaren (192.168.0.1) via webbläsaren.
Du kan ju testa att köra bara mellan datorerna via routern, och koppla ur modemet från routern, så märker du om det är routern eller modemet och onda ComHem som är boven.
Man ska komma åt routern även om den inte har internet.
Jojo,det är klart att man ska, men om det är så att comhem-modemet sänker routern på nåt sätt kan det vara värt att testa routern utan modemet. :-)