webForumDet fria alternativet

DWL-650

Nätverk

8 svar · 420 visningar · startad av mikul

Medlem sedan aug. 20013 824 inlägg
Frågan#1

Nu börjar jag bli riktigt förbannad asså! jag har införskaffat mig ett trådlöst litet system till mett hem idag, men jag kan fan inte få mitt DLINK DWL-650 pmca kort att fungera!

Jag har fått igång "pci pmca holdern", men när jag sätter i pmca kortet så hittas det inte, har försökt installerat programvaran både före och efter att jag har stoppat i pmca kortet, men datorn hittar fan inte kortet.

Vad skall jag göra för attkunna använda mitt nya pmca kort?

Snälla hjälp mig innan jag kastar ut något!!

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Testa att ladda ner senaste drivrutinen, det fick jag göra.
(Fast mitt funkar inte än, ska skapa en ny tråd nu med frågor ;) )

har testat med de senaste drivrutinerna också :l

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Behöver ju inte vara kortets fel. Det kan ju vara din burk som strular.

njo det är sant... mycket möjligt, men vad kan jag göra åt saken?
jag kan ha missat nått också.. men vad?

för när jag stoppar i kortet så hittar inte windows kortet...
så frågan är hur jag skall ´göra för att hitta det, jag kan ju inte installera några nya drivrutiner eftrsom att det inte finns nån hårdvara att installera dom till :l
vad ska ja ta mig till?

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Tja. Kollat moderkortets BIOS (tillverkarens faq)? Kollat om DLINK har nån faq där liknande problem diskuterats? Lite äldre laptops kan ha (enligt vad jag märkt ivf) lite problem med trådlösa DLINK kort, men med det behöver det ju inte vara kört, ifall det finns nån uppdatering, 'workaround' eller liknande.

Medlem sedan juli 20041 183 inlägg

Kan inte kortet vara söndrigt då? Det händer att produkter man köper är sönder från början eller går sönder någonstan på vägen hem till dig.

Jag skulle ha bett om ett nytt kort för att se om det kan vara kortet som det är fel på...

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Kan ju berätta hur jag var tvungen att göra för att få mitt kort att funka. Inte samma kort men ett D-link. Iofs så skriver du ju att du har testat att installera kortet sist.

Installera programvaran. När den sa att man skulle starta om, klicka Nej och avsluta manuellt.
Installera kortet. Kortet hittades och installera nya drivrutinen.

Okej, nu har jag kommit lite längre! Jag har installerat sp2 till win xp. iomed det så hittar min dator kortet, MEN inga drivrutiner... Jag tankade ner nått från dlink.se som då skulle vara drivrutiner för win xp, men jag fattar inte hur jag skall lyckas installera dom :l

kan nån förklara hur fan jag skall göra, känner mig otroligt dum nu asså! :l

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)