Fick en riktigt fin bärbar dator på högskolan där jag studerar. Den har allt det senaste med trådlöst nätverk med mera. I skolan kan jag surfa på trådlöst på nätet.
Jag vill kunna göra likadant hemma. Jag har ADSL 0,5 fullt fungerande till min stationära dator men jag undrar vad jag behöver köpa för att kunna surfa trådlöst även i hemmet? Är det en trådlös accesspunkt? Bor i en 2:a så jag behöver inget super flashigt, bara det fungerar bra ;) Någon som har ett tips på en väl fungerande och prisvärd (billig) vara?
Har du en router alternativt en annan dator (med dubbla nätverkskort) som du vill surfa igenom så räcker det med en accesspunkt. Har du däremot bara ett adslmodem så måste du skaffa dig en router med inbyggd accesspunkt.
I den har jag två stationära med sladd och en bärbar trådlöst. Det funkar kanon och installationen tog kasnke max 10 minuter, var inga problem alls, bara att följa Quick Start i manualen så rullade det på direkt. Rekomenderas!
Compusa: 11 mbps är den interna överföringen mellan datorer. Ska du enbart surfa via den och inte utbyta filer mellan stationär dator och bärbar så klarar du dig på 11 mbps. Dock är det lite dumsnålt när du får bara nån hundralapp max får 54 mbps..
11 mbps är kanske lite mesigt, särskilt för det priset.
Min bärbara klarar inte mer än 11 mbps, eller det inbyggda kortet rättre sagt. Då hade jag varit tvungen att köpa ett extra kort också och då hade det blivit ännu dyrare.
Men det räcker iallafall gott för mig, de datorer som jag laddar på har kablar så där är inte hastigheten något problem.
Har kört detta nån vecka nu och är helt klart nöjd =)
254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25