webForumDet fria alternativet

komma åt routern?

Nätverk

36 svar · 1 121 visningar · startad av M.Cheraghi

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg
Frågan#1

Tjenare.
Jag har en D-link 604 som jag försöker komma åt för ändra redirect utav olika portar till interna IP-Nummer.
Men när jag ansluter till http://192.168.0.1 så går det otroligt segt, explorer bollen snurrar för fullt, men ingenting händer. det står i statusbaren "Öppnar sida", Mycket snack, liten verkstad.

- MSN krashar
- ingen utomstående hemsida går att besöka
- Slutsats, internet kollapsar.

Dock efter cirka 5 sekunder efter att man stänger browsern som söker efter routern, så kommer allt igång igenom och man loggas in på MSN å allt vad det nu heter.
Men jag kommer inte in på routern :(

Har testat på 2 olika datorer här i hemnätverket, samma fel utbryts på båda datorerna.

Några tips? :)

Mvh

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Exakt samma problem upplever jag med min DI-604.

Gein skrev:

Exakt samma problem upplever jag med min DI-604.

Där ser man, är din 604 lika varm ett grenrör på en tävlingsmotorcykel?

Jo visst är den varm men inte mer än att den borde tåla det tycker jag.

Medlem sedan jan. 2003737 inlägg

Har både en 604;a och en 624+ som beteér sig liknande när dom blir lite varma i kombination med dålig firmware.
Mina har dessutom att utan förvarning hänga sig, inte helt, men så pass att internet kvarstår och maximal hastighet landar på runt 2kB/s om man provar tanka, en omstart så rullar det igen, ett tag.

Felet ni beskriver finns väldigt ofta i 604;an , och tidigare hade 804 också stora problem.

Jag har nu övergått till en gammal dator som router istället, har man inte tid/vilja att mecka så fungerar Netgear mycket bra för mig (kör den som trådlös AP nu).

Maila dlink, beskriv problemet, det enda dom gör är att be er uppgradera, när ni gjort det och felet är kvar så skickar dom en ny, hjälper föga, jag är inne på min 4;e 604;a och nyss fått en ny 624+ utan att öppna skiten.

Jag löste problemet genom att reset'a routern.
Visserligen behövde jag fylla i alla värden igen. :e
men det är lugnt

M.Cheraghi skrev:

Jag löste problemet genom att reset'a routern.
Visserligen behövde jag fylla i alla värden igen. :e
men det är lugnt

Troligtvis endast en temporär lösning tyvärr. Jag har själv provat!

Medlem sedan juni 20014 290 inlägg

Prova också att uppgradera firmwaren i den, jag har haft liknande problem med en gamal firmware men efter uppgradering så försvan det problemt.

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Annars lämnar ni tillbaka routern och begär en ny. Dlink är medveten om att problemet finns enligt vad jag läst på andra forum.

Jymdis skrev:

Annars lämnar ni tillbaka routern och begär en ny. Dlink är medveten om att problemet finns enligt vad jag läst på andra forum.

Okej! :birp
Kan vara bra att veta :) Ska fundera på saken.
Nu är det dags för en bira :bire

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Jag brukar dra ur sladden och sätta i den igen.
De ska inte tro att de är något, apparaterna!

Mr. N. skrev:

Jag brukar dra ur sladden och sätta i den igen.
De ska inte tro att de är något, apparaterna!

Human against machine.
The revenge is near! §e

Medlem sedan juli 2000415 inlägg

Jag måste bara.....Inget ont om vare sig er som skriver
eller några andra men, jag tycker det klagas väldeliga på D-Links
produkter i allmänhet, D-Link 604 i synnerhet!

Jag har haft min (604) i ca:2 år och har inte haft dom problemen
som ni beskriver, dock har jag behövt dragit ur sladden (3gånger)
eftersom den slutade att svara - Nej, inte reseta den!
Endast dragit ur kabeln och i med den igen..Klart!
(precis som MrN....)

Inte behövt uppgradera firmvare och jag fixar att köra
mina sidor (för privat nyfikenhetsstillande) med både Apache
och NetFile Streamserver, även andra programvaror har jag
använt.
Ftp går kanon liksom Http så jag undrar i mitt stilla sinne VAR
ni placerar er D-Link??(tänkte på värmeutveckling)
Jaja, ska man köra en stor sajt så kanske det inte fungerar men
den är heller inte till för det så egentligen förstår jag inte
problemet??

Nåja, var och en är ju sin egen lyckas smed eller hur det nu var??

/Pele

Medlem sedan sep. 200285 inlägg

Sorry men D-Link är överlag ansett som crapola. Visst kan de fungera klockrent för vissa men det finns det ju även Yugos som gör, eller hur? 8)

Lösningen på problemet är att slänga din D-Link och köpa en NetGear eller en LinkSys. Det kommer jag göra så fort jag får penning över, jag är sorgligt trött på den sunkiga gamla 604 jag fått låna av bror min (i brist på bättre).

@ Pele: Min D-Link står i bokhyllan, längst ner, strax övanför golvet, luftigt och fint. Den uppför sig precis som alla andra beskrivit sina routers i den här tråden (förutom du då så när som på det där med sladden 9).

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

MartinNr5 skrev:

[...]Lösningen på problemet är att slänga din D-Link och köpa en NetGear eller en LinkSys. [...]

Sitter själv med en netgear (förvisso modell äldre) och den fungerar knappast felfritt. Har nog aldrig haft problem med att kommunicera med routern, men den har andra hyss för sig (som att droppa linan med ojämna mellanrum). Ibland varar det i några minuter, andra gånger i dygn (Och det är inte ISP'n som ligger nere).

Pele skrev:

Jag måste bara.....Inget ont om vare sig er som skriver
eller några andra men, jag tycker det klagas väldeliga på D-Links
produkter i allmänhet, D-Link 604 i synnerhet!
...
Jaja, ska man köra en stor sajt så kanske det inte fungerar men
den är heller inte till för det så egentligen förstår jag inte
problemet??

Klagomålen är befogade! Webbgränssnittet låser sig alldeles för ofta, ändringar i densamme träder ibland inte i kraft, FTP-anslutning mot min server fungerar inte på något sätt bra.
Routern står i en svart CUBIC tillsammans med ADSL-modemet. Lådan sitter högt, en decimeter under takhöjd.

red/ Klockan i routern fungerar inte heller! Ställer man om den så ändrar den tillbaka illa kvickt.

Peeer skrev:

MartinNr5 skrev:

[...]Lösningen på problemet är att slänga din D-Link och köpa en NetGear eller en LinkSys. [...]

Sitter själv med en netgear (förvisso modell äldre) och den fungerar knappast felfritt. Har nog aldrig haft problem med att kommunicera med routern, men den har andra hyss för sig (som att droppa linan med ojämna mellanrum). Ibland varar det i några minuter, andra gånger i dygn (Och det är inte ISP'n som ligger nere).

Vilken modell har du? De hade problem med en maskin där så gott som alla problem, och jag tycker mig känna igen ditt, försvann om man uppgraderade firmware. Kommer tyvärr inte ihåg vilken det var då det var ett tag sedan jag jobbade med routers professionellt.

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Min 604 är jag också tvungen att göra strömlös med hyfsat jämna mellanrum, varm är den, den hänger dock helt fritt i luften så kylning borde den få nog av.

Grannens 604 la av helt o hållet för några dagar sen...

604 for president! :e
Jag som trodde jag var helt ensam om att ha en mobbad router ;)
Det ligger något i arvsanlaget för 604 tydligen. jaja, man kanske ska göra en research innan man köper en router nästa gång :)

Blend over

M.Cheraghi skrev:

jaja, man kanske ska göra en research innan man köper en router nästa gång :)

Kan vara idé. 8P

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)