Hej!
Har inköpt en Usb adapter för trådlöst nätverk. Försöker köra den på en Win98 SE utan lyckat resultat. Programvaran som medföljer adaptern säger att datorn är uppkopplad mot routern, signalkvaliteten bra osv, osv... Får ip-adress från routern. Men, jag kan inte komma åt routern och definitivt inte ut på nätet. Har även trådbunden anslutning från datorn till routern som fungerar perfekt.
Adaptern är testad på en Xp där den fungerade. Jag har även en bärbar (Win98 SE) som jag har ett pc-card till som fungerar. Testade adaptern på den men fick samma resultat som tidigare. Har samma inställningar för alla datorer. Det enda jag använder för tillfället är behörighet för mac-adresser. Netgear support vet inte riktigt heller vad som är fel.
Tips!
Hej!
På detta har jag inget svar, men en fråga. Jag har köpt ett trådlöst nätverkskort till mitt Win98 (andra version=SE??). Kag tror mig ha installerat helt korrekt och även programvaran. Ändå hittar det inte några nätverk som det bevisligen finns. Finns det någon "hemlig" konfiguration i win 98 som jag borde känna till eller vad tror ni experter att felet finns.
Hälsningar en trådlös nätverksnybörjare
261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e