Är det någon som har erfarenhet av Adamo XAVi X8121r ADSL modem?
Jag har investerat i Adamos bredband via ADSL. De gör reklam om att man får ett fast IP nummer tilldelat vilket jag tyckte var intressant.
Har frågat dem om hur man beter sig för att styra om den inkommande trafiken. ADSL modemet har en mängd inställningar men jag hittar inte några omstyrningsmöjligheter.
Modemet är även en inbyggd DHCP server och NAT router till det interna nätet.
Hur brukar man normalt sätt göra för att redirecta tex http trafik till en intern webserver? Antar att hårdvaran måste stödja detta :o
Ja det var port forwarding som jag letade efter men inte hittade. ADSL modemet har en inbyggd router som har fantastiskt mycket finesser men det verkar som att den har lite klen prestanda. När jag stressade förbindelsen (vilket är lätt med 8Mbit/s) så började den droppa paket ordentligt.
När jag väl konfigurerade den som en bridge så slutade den med de dumheterna.
Ja det var ju inget känt märke precis så det kanske inte är så konstigt att den inte är hundra ;)
Har du en befintlig router redan kan du ju dmza fram till den och sen dela ut internet med den (om du alltså vill ha internet-delning men behållen hastighet). Bara så du vet :)
Jag har inte heller tyckt att D-link är ett så välrenomerat märke.
Men D-link vann bäst i test och bästa budgetval i senaste WLAN testet i mikrodatorn.
Testet små brandväggar vann de också så jag antar att de har gjort ett ryck åt rätt håll ;)
Är det inte lite konstigt att det så sällan publiseras vilken throughput som enheten klarar av?
De skriver detaljer som tex Wireless transmit power 15dBm+-2dB (döööhhh) men inte throughput i sitt datablad. Grrrr.... :(
PS OFF TOPIC: Snygg design ni gjort på tshirtopia siten. Jag gillar den lilla detaljen med hörnen :) DS
265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849