Hej!
Du kanske redan har fixat problemet, men jag skriver ner ett tips ändå.
Jag har haft ett liknande problem med ett Netgear pci-kort där jag har tappade anslutningen stup i ett (dålig signalkvalitet).
Det finns en tjänst (som jag just nu inte kommer ihåg namnet på, leta efter nånting med Wireless i namnet) i WinXp som automatiskt konfigurerar nätverket åt dig. Och som därmed avaktiverar Netgears egna mjukvara. Med den här tjänsten på hade jag som sagt väldiga problem att få till det. Jag stängde av tjänsten så att jag kunde konfigurera nätet via Netgears program.
Och sedan dess har kortet fungerat perfekt.
Hej!
Jag har försökt hjälpa en bekant som har ett problem med ett netgear wlan kort i en win xp dator. Problemet är att när man startar datorn fungerat wlan kortet i 5 - 10 minuter därefter är det dött. Startar man om datorn så blir det samma historia igen??
Jag har provat byta wlan kort (de har en w2k med ett likadant kort) mellan w2k dator och win xp dator. Om man skiftar kort så blir det samma sak med det andra wlan kortet i win xp. Meen kortet som krånglade i win xp datorn som nu sitter i w2k datorn fungerar utan problem...
Vad har jag missat, det verkar ju som det är nått med antingen datorn eller win xp.
Jag har också provat ändra på positionen av win xp datorn i förhållande till wlan routern men ingen skillnad.
/Mats