Min router kopplar ifrån alla datorer kopplade till den från nätverket lite då och då. Det verkar som om det händer oftare om man belastar nätet hårt. Sitter jag t ex och kollar på en film från laptoppen och filmen ligger på den stationära så funkar det kanske några få minuter medans om man bara sitter vid dator och surfar lite då o då kan det gå flera timmar mellan tillfällena.
Det är väldigt irriterande eftersom jag inte kan ladda ner filer utan program som resumar nedladdningar, kan inte använda dc, kan inte flytta filer på nätverket osv. Det blir tom problem med sidor som innehåller mycket bilder.
Jag har flashat routern flera gånger och prövat med att återställa den; inget hjälper.
Är det bara att knata ner med den på Telia affären eller vad ska jag göra?
Samma modell av router har vi, men helt utan problem. Trafiken genom vårt exemplar är tidvis väldigt intensiv med 2 burkar mot DC samt en hel del CS:ande + oss andra mer normala användare. Vi har även ett antal switchar liggandes efter routern med ännu fler burkar anslutna. Enda "problemet" är det trådlösa som i vissa punkter i huset inte fungerar som det ska (dyker). Fast det kan man nog inte belasta routern för utan det beror nog mer på yttre störningar.
Är det vid trådlös användning eller är det med kabel som problemen uppstår?
Det finns olika versioner av dessa routers med olika CPUer.
Står den samtidigt i en varm miljö så är det större risk att den överhettas (och därmed blir överbelastad)
Det är både trådlösa och vanliga anslutningar som dyker då o då. Jag har lagt den på ADSL modemet, båda lådorna är ganska varma, kan det vara orsaken? Jag har i och för sig inte alltid haft det så och jag tror att problemen fanns även då.
Jag har också en DI-614+ och hade samma problem som du i början...
Det hela verkar ha löst sig för mig när jag uppgraderade routern med den senaste firmware som fanns tillgänglig... Jag har hört flera som har liknande problem!
Så... Om du inte uppgraderat din formware försök med detta först!
OBS!!
Var kopplad med sladd till routern när du gör det! Avbryt all trådlös kommunikation ifrån datorn du uppgraderar firmwaren med så ska det inte bli några problem. Annars kanske förbindelsen avbryts när du uppgraderar och då är routern kaputt!
OBS!
255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849