webForumDet fria alternativet

Nätverksstrul (MSI K8T Neo-FIS2R)

Nätverk

6 svar · 296 visningar · startad av Selle

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg
Frågan#1

Har provat med att dra om drivrutiner och gjort inställningar som är exakt de som är på denna burk som ja sitter på nu, men det vill inte koppla upp mot nätet. Körde tidigare via denna burken och delade ut internetanslutningen till burken med MSI K8T-moderkortet på och det fungera utmärkt.

När jag sedan ville köra standalone(rakt ut på nätet alltså) på den nya burken där då det strulande nätverkskortet sitter ville det sig icke. Jag har ingen brandvägg som hindrar trafiken eller liknande. Provade även med att låta burken stå på under natten och se om min ISP(comhem) gav burken ett nytt IP, för jag vet att det kan ta en stund. Men inte det heller hade det gjort.

Nu är det slut på ideér hur ja ska lösa det här.

Fakta:
MSI K8T Neo-FIS2R moderkort
Realtek integrerat nätverkskort.
WinXP som OS.

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Det är inte så att den fått nya viruset? Okkido hade ju problem med det så han inte kunde ansluta till Internet.
Om inte, har du provat att ta bort alla nätverksprotokoll och installera dessa igen?

Har kollat efter virus utan något resultat.
Verkar småstruligt med protokollen.

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Det strular ju uppenbarligen så då får du ju strula tillbaka ;)

Hehe :e
Nä men ja fortsätter och försöka det här, måste ju fungera utan internetdelning!! :o

Medlem sedan dec. 2000485 inlägg

Testa med ett annat nätverkskort?

Jag har fått det att fungera nu! :D
Jag investerade i en router (Netgear FR114P) som tog en tid att få att fungera men jag lyckades efter mycket trixande! :)

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)