webForumDet fria alternativet

Att använda Active i DC på utdelad uppkoppling (jag har sökt)

Nätverk

5 svar · 374 visningar · startad av Tjock-Erik

Medlem sedan nov. 2002102 inlägg
Frågan#1

Som många andra har jag ett litet problem. Genom datorn med direktuppkopplingen har jag delat ut Internetuppkopplingen genom en korsad kabel direkt mellan två nätverkskort med hjälp av Windows XP:s inbyggda guide. Tyvärr fungerar inte Active i DC++ på datorn som utdelningen delas till.

När jag försöker finna lösningen på mitt problem innehåller svaret nästan alltid en konfigurering i routern, problemet för mig är ju att jag inte använder någon. Datorn som delar ut har inte någon form av brandvägg i gång.

Jag har också använt Portmapper. Det startar jag på utdelardatorn och gör så att en port skickas till IP-numret jag har på mottagardatorn (samma IP-nummer som utdelardatorn, ska det vara så?). Jag testar både på det interna och externa IP:t, men det går inte. Någon som vet var problemet ligger?

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Det där gällde ju för dem som har router.

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

En utdelning med hjälp av XP är en routing, med andra ord fungerar maskinen som delar ut som en router. En brandvägg behöver inte existera i en router.

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Är det säkert att inte XP's inbyggda brandvägg är igång på delardatorn?

Ja, jag är säker. Den är inte i gång.

Jag kom in på Avancerade inställningar för Delningen och där kunde man lägga till nya tjänster. Är det något sånt man ska göra?

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)