Är det någon som har tips på (och gärna provat) ett kopieringsskydd som är lätt att använda och hyffsat säkert? Vill försöka hindra att min CD-skiva bara går att bränna av sådär utan något hinder men vill inte få problem att den inte kan läsas i vissa datorer. Vet att allt går att komma runt men något som hindrar den simpla användaren iaf.
Vet att allt går att komma runt men något som hindrar den simpla användaren iaf.
Det argumentet köper jag aldrig i något sammanhang.
Är den "simpla användaren" farlig och kan åstadkomma en ekonomisk kris för företaget? Nej, inte på långa vägar. Däremot en person som ger sig fan på att piratkopiera bryter igenom ett simpelt kopieringsskydd väldigt lätt. Det är dessa personer som är "farliga", och de ger oftast ut produkten gratis i olika "releaser" under diverse pseudonymer.
Att förhindra för den enkla användaren är dumt. Bekämpa piratkopiering där den hör hemma i stället, bland fildelare och releasegrupper.
Men det måste ju finns något snabbt och lätt program. Saken är ju den att har man lagt ner så mycket tid känns det som man vill försöka förhindra det i alla fall.
Nej, lägg ned. Det finns inga bra kopieringsskydd i dagsläget. Citat från länken i ditt första inlägg:
Until now none of these CD Protections have really helped, in some cases it even can work against you as some CD-ROM players can not handle the protection. So we have to wait before game developers get it that it is a waist of effort and money protecting CD's.
Jag skulle föreslå att du istället försöker göra det mer attraktivt att köpa ett original än att göra en kopia.
265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25